Günümüz
Asansör sistemi, günümüzde orijinalliğini büyük ölçüde muhafaza etmektedir. Taşıyıcı raylar dairesel kesitli transmisyon çeliğidir. Paraşüt frenleri bu ray formuna uygun ve çalışır vaziyettedir. Kuyunun iki yanında, içi boş iki adet demir döküm sütun mevcuttur. Bu iki sütunun içinde karşı ağırlıklar çalışmaktadır. Dıştan bakıldığında dört halatlı, alttaki makine dairesinden bakıldığında iki halatlı zannedilirse de, aslında tek halatlıdır. Halatın bir ucu, bir sütunun içindeki ağırlığın üzerinden başlamakta, üstteki makara dairesine çıkmaktadır. Aşağıya makine dairesine inmekte, tahrik kasnağından geçip makara dairesine çıkmakta, oradan kabin altına inmekte ve tekrar dairesine çıkmaktadır. Yardımcı kasnaklardan geçip, makine dairesine inmekte, tahrik kasnağının ikinci kanalından geçmekte, makara dairesindeki diğer yardımcı kasnaklardan geçtikten sonra, ikinci kolonun içindeki karşı ağırlığının üzerine inmekte ve bağlanmaktadır.